Halverwege. - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu Halverwege. - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

Halverwege.

Blijf op de hoogte en volg Helma

26 Maart 2015 | Roemenië, Codlea

Woensdag 25 maart.
De 2e dag van de workshop. De collega’s van Alpha Transilvana kwamen vandaag niet meer dus hebben we ’s ochtends nog een workshop in elkaar gezet om de middag in te vullen.
De groep was in de ochtend wat minder gemotiveerd dan de dag ervoor. Het kostte meer energie om respons te krijgen. Gelukkig merkten we na de pauze dat de informatie van de ochtend toch opgepikt was en goed uit de verf kwam tijdens de oefeningen.
Lieke en Helma zijn ’s middags naar het kindertehuis geweest. We werden daar heel vriendelijk begroet door de dames die de dag ervoor de workshop hadden bezocht. Lieke en Carmen zijn met de kinderen gaan spelen. Daar hebben ze hele mooie geluksmomentjes beleeft. Mihaela en Helma zijn in gesprek geweest met de verzorgsters over de informatie die ze in de workshop gekregen hebben. Je merkt dat het echte doeners zijn en dat het moeilijk is om zo over hun werk te praten.
Terug op Rafael was het tijd voor de evaluatie. Daarin merkten we dat het best moeilijk was om het goede gevoel van de dag ervoor vast te houden. We kregen echter van deelnemers en de directrice van het kindertehuis hele positieve feedback.

Deze avond hadden we voor onszelf. Na de boodschappen zijn we lekker gaan uit eten bij de pizzeria.

Donderdag 26 maart.
Vanochtend hebben we meegedraaid met de kindergroep. We hebben veel indrukken opgedaan. Na een hele snelle lunch zijn we naar het kindertehuis gegaan. Ook nu werden we hartelijk ontvangen en hebben we meegeholpen met het eten van de kinderen. Met handen en voeten zijn we met de dames in gesprek geweest. Je ziet dat ze met de beperkte middelen die ze hebben, hard hun best doen.
Ondertussen heeft Mariëlle, samen met Emma en Claudiu, met de directrice gesproken. De informatie van de workshop en de dvd van ‘Beleef’ heeft ze ook aan haar gegeven. Het was een positief gesprek en we zijn volgend jaar weer welkom.
Terug op het centrum hebben we 2 kinderen geobserveerd op vraag van het team. Voor een evaluatie was geen tijd meer, dat doen we morgen.

Vanavond waren we door Alina uitgenodigd om te komen eten. Haar moeder had heerlijk voor ons gekookt en na een gezellige avond werden we netjes thuisgebracht.

• 26 Maart 2015 - 22:47

Henny Korsten:

hallo marielle wat goed dat jullie daar zijn mooi om die verhalen te lezen geniet er nog van het gaat jullie goed groetjes henny

• 27 Maart 2015 - 08:55

Neeltje Van Kaathoven:

Hoi allemaal,
    Wat leuk om jullie op deze wijze te volgen. Mooie dingen gedaan lees ik! Succes nog op de laatste dagen.

Groetjes Neeltje

• 27 Maart 2015 - 10:24

Martien:

Dag dames,

Hard gewerkt, groeten daar en alvast een goede terug reis. spreek jullie na de Pasen weer.

groet Martien.

• 27 Maart 2015 - 12:53

Emiel:

Hey Dames,

Echt zo leuk om alle verhalen te lezen en de foto's te zien!

Super wat jullie daar doen!

x
    emiel

Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009