De eerste dag op de Binckhorst - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu De eerste dag op de Binckhorst - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

De eerste dag op de Binckhorst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helma

17 Juni 2009 | Nederland, Nuland

Na een hartelijke ontvangst op Charleroi(Belgie)door Martien van de Wijst en Piet van de Pol zijn Tatiana, Alina, Mihaela en Emma naar Herpt gebracht. Hier verblijven ze in een Bed en Breakfast. Gisteren(dinsdag)hebben ze kennisgemaakt met het typische nederlandse weer.'s Morgens hoosbuien,'s middags opklaringen en 's avonds een lekker zonnetje.
's Morgens heeft Brenda van de bewegingsagogie hen meegenomen naar de Gymzaal en hen daar eenvoudige bewegingsspelletjes laten zien. Eenvoudig in de zin van: met weinig materiaal maar wel gericht op het plezier hebben in het bewegen.
Daarna is er een korte rondleding geweest in het Loo en op de Overkant.
Het was jammer dat ze niet langer konden blijven op de Overkant. Het niveau van deze deelnemers komt overeen met een aantal deelnemers in hun dagcentrum.Gelukkig staat er in
voor vandaag een bezoek gepland aan Trafiek en het Hopveld.
"s middags hebben Tatiana en Emma een interview gegeven aan Mireile Konings. Dit interview zal geplaatst worden in Cello-zine.

Alina en Mihaela hebben deelgenomen aan een programma binnen het Loo.
Daarna zijn we met zijn allen naar Ilona Olivier (logopedie) geweest. Zij heeft een en ander uitgelegd over visualisatie. Belangrijkste vraag vanuit Rafael is: Hoe kom je er achter welke ondersteuning mbt de communicatie iemand nodig heeft? In dit uurtje heeft Ilona hen praktische informatie hier over gegeven. In haar kast had zij nog picto's die niet meer gebruikt worden. Deze mochten de bezoekers hebben, hiervoor hartelijke dank.

Na en korte evaluatie zijn we in Nuland wezen eten.
Langzamerhand sloeg de vermoeidheid toe,om kwart voor tien zat iedereen weer in de auto, op weg naar Herpt.

Verslag uit: Nederland, Nuland

dagbesteding in roemenie

24 Juni 2012

weer thuis!

19 Juni 2012

en dan de laatste 2 weken.

11 Juni 2012

Nog.....

05 Juni 2012

Belangrijk bezoek en blije kinderen!

28 Mei 2012

bijna op de helft....
Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009