Nog..... - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu Nog..... - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

Nog.....

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

11 Juni 2012 | Roemenië, Codlea

Volgens de ‘teller’ van deze site ben ik over 12 dagen alweer terug. Dat betekent dus dat ik hier alweer 5 weken rondloop. Vandaag tijdens het overleg de stand van zaken doorgenomen. Dan blijkt dat er stiekum de afgelopen weken veel in gang gezet is wat we komende weken moeten afwerken zodat ze ermee aan de slag kunnen. Maar ook dat er nog van alles te doen is en hoe gaan we dat aanpakken. Emma en ik hebben zelfs al gesproken over het eindverslag……. het is niet te geloven dat de tijd zo snel voorbij gegaan is. Het werken hier wordt steeds ‘normaler’. Ik moet zelfs eerst een Nederlands boek lezen voordat ik dit verslag schrijf anders betrap ik me erop dat ik het uit het Engels vertaal ;-).

De afgelopen week zijn we bezig geweest met het maken van de procedure voor de intake, de begeleidingsplannen en evaluaties hiervan. Dan merk ik hoe sommige dingen voor mij zo logisch zijn waar ze hier weinig mee bezig zijn. De collega’s beseffen het belang er van maar het is een hele omschakeling in denken. Niet alleen het maken van de procedure is nodig maar misschien nog wel belangrijker is dat deze praktisch uitvoerbaar moet zijn hier.
Ondertussen is Dana begonnen om alle zaken met betrekking tot het beleidsplan door te nemen en te ordenen. Dat is een hele klus maar goed dat daaraan gewerkt wordt. Daar zal de komende week ook nog over gesproken worden.
En om het rijtje compleet te maken hebben we nog overleg over het te organiseren symposium. Tijdens de laatste uitwisseling is hiermee al een start gemaakt en met de uitgewerkte aantekeningen van Martien zijn we aan de slag. Komende week gaan we dit met het bestuur bespreken want zij zullen hierin een belangrijke rol spelen.

Voor de clienten is het deze week een rustige week zonder optredens, bezoeken of iets van dien aard. Maar er staat weer een evenement op de planning: de ‘Junior cross’, een sponsorloop die, door Rafael, voor kinderen georganiseerd wordt op 21 juni. Hiervoor maakt Mihaela een presentatie die ze de komende week voor elke klas gaat geven. Ondertussen zijn de clienten aan het werk en zij hebben ook hun ups en downs. Hier hebben we het tussen de bedrijven over. Het is zo leuk om Gita aan het werk te zien terwijl hij vol overgave de plaatjes schuurt voor het communicatiesysteem van het kaarsenatelier. Maar ook een totaal andere Irina begeleiden we donderdag, zo anders, ontspannen en open voor contact. Geweldig om te zien, hier maken ze stappen in de goede richting!

Het weekend was weer een kleine vakantie. Zaterdag na een relaxed dagje in Holbav teruggewandeld naar Codlea. Een mooie wandeling samen met Emma en Marian. Zondag ben ik met Alina naar Fagaras geweest en hebben we daar samen met vrienden van haar de omgeving verkent. Kortom heerlijke dagen!

  • 11 Juni 2012 - 18:50

    Anja:

    Ja nog maar 2 weken......
    Succes nog in deze laatste weken.
    Volgens mij heb je weer een leuk weekend gehad!

    Groetjes

  • 11 Juni 2012 - 19:54

    Mariekske:

    Dus nog maar 2 nachtjes slapen en dan begint de countdown van 10, 9 ... och jeetje ... dat zal je denk ik nog zwaar gaan vallen want volgens mij ben je daar al heel aardig ingeburgerd en is het sowieso na zo'n lange periode tussen al die mensen daar veul moeilijker om afscheid te nemen dan na die korte weekjes van voorheen. Denk er nog maar niet te veel aan! Lekker makkelijk ja, als iedereen zoals ik je er steeds fijntjes aan herinnert ;-) x

  • 11 Juni 2012 - 21:37

    Trudy:

    Zo Helma,
    wat is er veel gebeurt. En wat werken jullie hard ! Heel goed bezig.En wat heb je weer prachtige foto's gemaakt.Er worden volgens mij grote stappen gezet.Nou je benut de komende 12 dagen vast nog zeer nuttig...en gelukkig valt er een heleboel te genieten zie ik.

  • 12 Juni 2012 - 02:14

    Rina:

    Wat een mooie foto's van de kinderen. Die Bobbi zou je zo mee naar huis nemen. Je hebt nog heel veel te doen, dus die laatste 2 weken zullen alleen nog maar sneller voorbij zijn.
    Tot gauw

  • 12 Juni 2012 - 16:59

    Elly:

    Wat een mooie foto's! Succes de laatste weken!

  • 12 Juni 2012 - 18:28

    Reggie:

    inderdaad wat een heerlijke koppies !!!! Het zal niet mee vallen om daar straks afscheid van te nemen. Wat gaat de tijd dan toch snel. Werk en geniet ze de laatste dagen ! tot snel!

  • 15 Juni 2012 - 14:42

    Astrid:

    hallo Helma, ik ben je verslag ook nog even door gaan lezen, alhoewel "even". Wat moet dit toch een bijzondere ervarng zijn, zeker de band die je opbouwt omdat je nu toch al een aantal keren bent geweest.
    Nog veel succes de laatste weken en dan graag weer bij ons in Rosmalen.

  • 18 Juni 2012 - 10:03

    Martien:

    Dag Helma,

    De laatste week op Rafael! We hebben veel te bespreken, eigenlijk moet ik zeggen ik wil heel veel van je horen! Hoe het met iedereen is en ook vooral hoe verder. Met jullie inzet moet dat goed goed komen. Afgelopen week een powerpoint presentatie gehouden binnen Cello voor alle leidinggevende over het werk en vooral de vorderingen op Rafael de afgelopen twee en een half jaar. De collega's waren onder de indruk.

    We spreken elkaar weer.

    Groet Martien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Codlea

dagbesteding in roemenie

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

weer thuis!

19 Juni 2012

en dan de laatste 2 weken.

11 Juni 2012

Nog.....

05 Juni 2012

Belangrijk bezoek en blije kinderen!

28 Mei 2012

bijna op de helft....
Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 59159

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Een goed leven in Codlea

05 Mei 2012 - 23 Juni 2012

dagbesteding in roemenie

Landen bezocht: