en dan de laatste 2 weken. - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu en dan de laatste 2 weken. - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

en dan de laatste 2 weken.

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

19 Juni 2012 | Roemenië, Codlea

En dan is de laatste week ingegaan. Een heel raar idee dat ik volgende week vakantie heb gewoon thuis in Nederland. Maar nu nog even hier aan de slag. Vorige week schreef ik al dat er veel in gang is gezet en dat het nu een kwestie is van afwerken en aan de slag. Daar zijn we naast het gewone programma druk mee bezig. Gevolg hiervan is dat er opgeruimd wordt, de dossiers van clienten worden opgeschoond en het blijkt dat er van sommige clienten meer informatie is dan bedacht (helaas ook andersom). We klussen in het kaarsenatelier om het communicatiesysteem af te werken. De clienten gaan hiervoor ook aan de slag want er moeten nieuwe picto’s van klittenband voorzien worden. Da’s wel handig dat de clienten hierbij kunnen helpen, hier en daar geven ze er alleen hun eigen draai aan als je even niet oplet. Maar goed dat wordt weer opgelost.
Verder zijn ze bezig met de voorbereidingen voor de sponsorloop van 21 juni a.s., de sleutelhangers worden gemaakt, de stempelkaarten en natuurlijk de kaarsen en andere spullen voor de verkoop.
Mihaela is deze week de ochtenden onderweg om op de scholen voorlichting te geven over de sponsorloop, verstandelijk gehandicapten en wat Rafael doet. Ik ga een ochtend mee om haar te helpen. Een sponsorloop is hier iets nieuws dus dat moet de kinderen wel uitgelegd worden dat ze het geld dat ze inzamelen naar Rafael gaat. Ik moet zeggen dat Mihaela dit echt op een hele goede manier doet net als de rest van de presentatie! Tijdens de 1e presentatie van die dag zien we Lorien, een manneke die een tijdje op Rafael is geweest. Nu zit hij hier in de klas maar het lijkt wel dat hij extra taken heeft.
Bijzonder om te zien dat bij binnenkomst van ons de kinderen gaan staan en ons goedendag wensen. Later merk ik wel dat dit ook met de leerkracht te maken heeft, zowiezo zie je dat in de lokalen terug, alleen al de aankleding van een klas. Maar ook het gedrag van de kinderen, in de ene klas lopen ze bijna weg aan het einde van de presentatie want het is pauze terwijl in de andere klas de kinderen blijven vragen. En mochten jullie de kinderen nog willen sponsoren, dat is natuurlijk altijd mogelijk, de opbrengst is allemaal ten gunste van het dagcentrum!

Mijn laatste weekend hier is weer aardig volgepland met een bezoek aan het zwembad , een heerlijke dag in de natuur bij het Lacul Sf. Ana en natuurlijk een dagje Boekarest. Dat moest er toch een keer van komen nu ik de 5e keer in Roemenie ben.

• 19 Juni 2012 - 09:49

Mariekske:

Hou er rekening mee dat het hier qua temperatuur de helft van Roemenië is ;-)
    Suc6 met de sponsorloop en het afronden van al je klussen binnen Rafael!
    Tot in Holland weer! x

• 19 Juni 2012 - 17:44

Anja:

Ja, nog 3 hele werkdagen te gaan voor jouw.
    Succes en tot zaterdag......

Verslag uit: Roemenië, Codlea

dagbesteding in roemenie

24 Juni 2012

weer thuis!

19 Juni 2012

en dan de laatste 2 weken.

11 Juni 2012

Nog.....

05 Juni 2012

Belangrijk bezoek en blije kinderen!

28 Mei 2012

bijna op de helft....
Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009