op bezoek in Het Atelier (Berlicum) - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu op bezoek in Het Atelier (Berlicum) - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

op bezoek in Het Atelier (Berlicum)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helma

18 Juni 2009 | Nederland, Nuland

Gisteravond na ons bezoek aan de St.Jan bij Ruud en Hein tortilla's gegeten en rond negen uur zijn we naar Herpt teruggebracht.Hier nog tot 23.30 zitten kletsen(evalueren).
Vanmorgen toch weer bijtijds uit de veren.

Door Bert Scholing naar Het Atelier gebracht in Berlicum. Het Atelier is een dagbestedingslocatie van Viataal. Hier is een kaarsenmakerij, houtafdeling en een creatieve
afdeling.En natuurlijk een winkel waar ze de producten verkopen.
Sandra Termeer heeft ons diverse mogelijkhedenn laten zien in de kaarsenmakerij. Hierbij heeft ze ons ook uitgelegd welke hulpmiddelen zij gebruiken om de deelnemers zo zelfstandig mogelijk het werk
te laten doen.
De fototoestellen zijn goed gebruikt!
Ook hebben we een korte rondleiding gekregen door de houtafdeling en diverse mogelijkheden gezien. Een deelnemer was bezig met het opknappen van een houten stoel,vol trots werd ons ook een fotoboek getoond van een andere stoel, die helemaal opgeknapt was door hem.
Op de eerste verdieping was de creatieve afdeling. Hier worden schilderijen gemaakt, al of niet in opdracht. Keramiekproducten, vlaggetjes, vogelhuisjes geverfd etc.
Schitterend. De belangstelling ging met name uit naar de keramiekafdeling. Hoe wordt het product gemaakt, welke klei, welke oven.

Ook nu werden de fototoestellen veel gebruikt.

Als laatste hebben we een bezoek gebracht aan het winkeltje en werden we verrast met voorbeelden die we in Roemenie eenvoudig na kunnen maken.
Ook had Sandra gezorgd voor voorbeelden op papier. Hier zijn we heel blij mee, want na een ochtend met zoveel indrukken wordt niet alles meer onthouden.

Atelier: Hartelijke dank voor de gastvrijheid.

Nieuwssgierig naar Het Atelier?

Het adres is Hoogstraat 121 f
Berlicum(noord-brabant)

• 18 Juni 2009 - 17:44

Matthijs:

Buna Ziua!
    Wat leuk om jullie zo te volgen! Het is vast een intensieve week voor iedereen. We zien jullie morgen en overmorgen!