Weer terug in Codlea - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu Weer terug in Codlea - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

Weer terug in Codlea

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helma

28 September 2009 | Nederland, Nuland

Hoi hoi
Gisteren na een lange reis van 12 uur aangekomen bij ons pension in Codlea alwaar Tatiana ons op stond te wachten.
Ze maakte haar excuses voor de vertraging van de taxi van een uur maar daar hadden wij geen problemen mee.
We hadden meer medelijden met de chauffeur die over de trip maar liefst zes uur gedaan had waar je normaal drie uur over doet zoveel file.
Samen nog even op het balkon gezeten en het programma van de komende week doorgenomen en daarna naar bed ieder een eigen kamer en eigen badkamer,dit klinkt vip maar zo ziet het er niet uit maar wel schoon en dat is het belangrijkst.
Vanmorgen om 8.45 uur opgehaald en naar het dagcetrum toe waat we warm onthaald werden door Tatiana,Michaela,Alina en Emma de tolk.
Het lijkt eigenlijk wel alsof we helemaal niet weg zijn geweest zo vertrouwd voelt het aan.
De hele morgen bespreking gevoerd over de ontwikkelingen die men vanaf mei meegemaakt heeft,de veranderingen die plaats gevonden hebben en de vragen die dit met zich meegebracht heeft.En dat is heel wat.
Zo hebben ze van een bergruimte een snoezel-sfeerruimte gemaakt de indeling van het grote lokaal meer functioneel gemaakt en zijn ze met de indeling van de groepen van start gegaan wat ook aan de clienten en de begeleiding de nodige aanpassingen vraagt.
Dus met andere woorden ze hebben de afgelopen maanden hard gewerkt.
Vanmiddag gaan we het programma meedraaien en er opnames van maken als studiemateriaal.Morgen gaan we naar een kindertehuis voor verstandelijk gehandicapten maar daar morgen meer over.
Groeten vanuit Codlea
Willie en Ruud

• 28 September 2009 - 16:18

Helma:

Hoi collega's,
    Fijn dat de reis goed verlopen is. (ook al is het een lange reis) Ga jullie via de site natuurlijk volgen! Heel veel succes en wekrplezier. Groetjes aan iedereen daar en neem er nog maar eentje op balkonia!

Verslag uit: Nederland, Nuland

dagbesteding in roemenie

24 Juni 2012

weer thuis!

19 Juni 2012

en dan de laatste 2 weken.

11 Juni 2012

Nog.....

05 Juni 2012

Belangrijk bezoek en blije kinderen!

28 Mei 2012

bijna op de helft....
Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009