't Is weer maandag! - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu 't Is weer maandag! - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

't Is weer maandag!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helma

14 November 2011 | Roemenië, Codlea

Na een druk weekend ondergedompeld geweest te zijn in de Roemeense natuur en cultuur vanmorgen weer naar het dagcentrum gelopen. Het had flink gevroren en het was erg mistig.
In de loop van de dag klaarde het op en een heerlijk zonnetje liet zich zien, al bleef het koud.
Vanmorgen hadden de kinderen programma. Terwijl Martien Ionut observeerde was Helma bezig met de uitleg van de Comvoortest aan Mihaela. Het is de bedoeling dat ze er nog minstens een afneemt terwijl wij hier zijn zodat ze haar vragen nog kan stellen. Ook de taal werd nog aangepast. Tijdens de uitleg waren de cliënten nagenoeg zelfstandig bezig. Diversen met werken aan tafel in groepjes, andere met het maken van kaarsen. Tegen de pauze werd het pas wat rumoerig. Ook bij de pauze was er begeleiding op afstand door Mihaela.
In de nabespreking van de observatie werd helder dat Ionut met name moeite had met overgangen van de ene naar de andere situatie. Hij gaat dan huilen als hij moet wachten. Het is voor hem niet duidelijk wat er komen gaat. Bij een van de andere cliënten was een gedragverandering te zien in vergelijking met de afgelopen periode. We zijn samen nagegaan wat er in zijn situatie is veranderd. Als snel bleek dat zijn moeder mede de zorg van haar kleinkind voor haar rekening had gekregen. Hij moest dus haar aandacht delen en moest er aan wennen dat zijn moeder niet steeds meer alleen voor hem klaar stond. Zo hebben we nog enkele cliënten besproken.

• 14 November 2011 - 18:07

Hanneke:

Hé Helma,

'k zit hier bij Anita en Ben op de bank, jullie verhalen te lezen. Niet alleen over de cliënten daar maar ook over het weekend. Ik ben jaloers!
    Maak er nog een paar mooie dagen van en... tot ziens in Stiphout!

Groetjes, Hanneke

• 14 November 2011 - 19:47

Mariekske:

nicio fotografie astazi (ook weer zonder leestekens)
    no comment
    scuze

• 15 November 2011 - 19:01

Wilma:

Dag Helma,

Ik kende deze site niet. Echt leuk om te lezen en te zien waar je in Roemenie mee bezig bent.

Succes en veel plezier.

Wilma

• 15 November 2011 - 21:46

Anne-loes:

heb je verslag gelezen,en je foto's bewonderd, mooi is het daar... Knap van jou dat je dit elke keer doet maar volgens mij met veel plezier he???? We hebben je gemist maandag en dat maak je vast goed a.s maandag met veel verhalen(uiteraard in het spaans......) Ik wens je nog mooie dagen toe, goede terugreis groetjes Anne-loes

Verslag uit: Roemenië, Codlea

dagbesteding in roemenie

24 Juni 2012

weer thuis!

19 Juni 2012

en dan de laatste 2 weken.

11 Juni 2012

Nog.....

05 Juni 2012

Belangrijk bezoek en blije kinderen!

28 Mei 2012

bijna op de helft....
Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009