Reizen en de eerste dag bij Rafael - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu Reizen en de eerste dag bij Rafael - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

Reizen en de eerste dag bij Rafael

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helma

12 Oktober 2010 | Nederland, Nuland

Gister hebben we een voorspoedige reis gehad. Deze keer vertrokken we vanaf Dortmund. Aangekomen in Boekarest stond de taxi al klaar en na een rit van zo'n 21/2 uur stonden we weer voor ons appartement. De wegen waren een stuk beter dan in maart. Blijkbaar zorgt elke winter voor veel schade aan de wegen welke jaarlijks hersteld moet worden. De dag afgesloten met een etentje bij 'onze' pizzeria.

Na het ontbijt zijn we, onder het genot van een zonnetje, naar het dagcentrum gewandeld. (het was wel koud want het heeft gevroren vannacht)
Tot onze verbazing is de weg naar het dagcentrum geasfalteerd wat een hele verbetering is, geen kuilen en gaten meer. Het eerste uur is het bijpraten en elkaar op de hoogte brengen van de huidige stand van zaken. De volwassenen groepen lopen prima en zij komen ook trouw. Bij de kinderen is het erg wisselvallig. Was de groep in het begin van het jaar nog erg groot en druk. Op dit moment komen er gemiddeld maar 3 a 4 kinderen per keer. Het is zo jammer dat een aantal kinderen niet meer kan komen omdat de ouders hen niet brengen of niet meer willen dat ze komen. Positief is wel dat een aantal kinderen die niet meer komen naar school zijn gegaan.

De collega's hebben heel hard gewerkt aan het invullen van de testen die ze de vorige keer hebben meegenomen. Ruud en Helma gaan zich daar komende week mee bezig houden. Martien gaat zich de komende week met Tatiana en Emma richten op de vragen die er liggen op het gebied van leiding geven. Duidelijk is dat we veel op Rafael zullen zijn, mogelijk gaan we aan het eind van de week nog op bezoek bij het psychiatrisch ziekenhuis Mina-1-Mai.

De activiteiten deze dag komen ons bekend voor, naast creatieve dingen ook het kaarten maken. Het is goed om te zien dat Gika, die we de vorige keer thuis bezochten, nu mee helpt met het kaarsen maken. Door de hersenbloeding is het lopen nog minder maar hij ziet er goed uit. We zien ook enkele nieuwe gezichten, clienten weten de weg naar Rafael te vinden door mond op mond reclame.

• 13 Oktober 2010 - 07:46

ROMA:

Hi Helma & collega's!
    Nou, 1 geruststelling, hier is het ook koud, ook rond het vriespunt 's nachts. Voor de rest zullen er ongetwijfeld wel veel verschillen zijn en derhalve wensen wij jullie ook succes met de drukke werkzaamheden die ws in te weinig dagen allemaal moeten plaatsvinden.
    Houdoe! ROMA

activiteiten.

Willie

• 14 Oktober 2010 - 08:07

Willie, MaartjeTrudy:

Jullie zijn weer hard aan het werk, ook mooie foto's, waarbij de eenvoud zo treffend is !
    Verder hebben wij voor jullie een rekening geopend giro 555, voor de eerste noodhulp....

Verslag uit: Nederland, Nuland

dagbesteding in roemenie

24 Juni 2012

weer thuis!

19 Juni 2012

en dan de laatste 2 weken.

11 Juni 2012

Nog.....

05 Juni 2012

Belangrijk bezoek en blije kinderen!

28 Mei 2012

bijna op de helft....
Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009