afscheid van de cliënten en hun ouders - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu afscheid van de cliënten en hun ouders - Reisverslag uit Nuland, Nederland van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

afscheid van de cliënten en hun ouders

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helma

18 Oktober 2010 | Nederland, Nuland

Vandaag werden we om half 1 op het dagcentrum verwacht voor een afscheidsmiddag met de cliënten en hun ouders. Het dagcentrum was omgetoverd tot een klein restaurantje en een aantal moeders waren druk bezig met de voorbereidingen. Er waren zo’n 16 cliënten met hun ouders. Enkele ouders kenden we al door eerdere huisbezoeken of vrijwilligerswerk wat ze doen voor Rafael. Iedereen was op sjiek gekomen, helemaal geweldig om te zien. De twee broers waren zelfs in pak, het is echt een aardigheid om te zien hoe zij van alles genieten. Wij zijn vanmiddag de gasten dus het is niet toegestaan dat we ergens mee helpen. Er was een hele maaltijd klaargemaakt; vooraf kregen we ciorba, gevolgd door sarmale en heerlijke zoete hapjes als toetje. Tussendoor heeft Martien nog een afscheidswoordje gedaan en de cliënten hebben voor ons een klein toneelstukje opgevoerd. Het was een gedicht over gehandicapt zijn en dat je dan ook meetelt. Erg mooi! Daarna werden er nog een aantal liederen gezongen door de cliënten die ze afgelopen week geoefend hadden. De ouders hadden deze nog niet gehoord.

Als laatste kregen wij nog een cadeautje van de cliënten en medewerkers van Rafael. Het is een soort boekje met daarin tekeningen en foto’s van de cliënten gevouwen. Een ontzettend mooi cadeau. Daarna drinken we nog wat en speelt Helma nog een potje schaak met Cristi. Langzaam aan loopt de middag op zijn einde en is het tijd voor afscheid. Raar om te bedenken dat dit mogelijk de laatste keer is dat we hier zullen zijn.
We delen nog iets lekkers uit voor de cliënten, ruimen mee op en dan hebben we weekend. Morgen gaan we met het hele team naar Sibiu want wandelen zit er niet in en dan is het maandag weer tijd om naar Nederland te vliegen. Daar gaan we aan de slag met het programma voor november wanneer Alina, Mihaela, Tatiana en Emma terugkomen.

• 18 Oktober 2010 - 20:27

Marjanne:

Goed werk!!!
    Leuk om jullie ervaringen te kunnen lezen en ook de foto's te kunnen zien!

Verslag uit: Nederland, Nuland

dagbesteding in roemenie

24 Juni 2012

weer thuis!

19 Juni 2012

en dan de laatste 2 weken.

11 Juni 2012

Nog.....

05 Juni 2012

Belangrijk bezoek en blije kinderen!

28 Mei 2012

bijna op de helft....
Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009