bijna weekend - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu bijna weekend - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

bijna weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helma

11 November 2011 | Roemenië, Codlea

Op donderdagmorgen is er 1 groep volwassenen, het hoogste niveau. Zij kunnen vrijwel zelfstandig werken want na de opstart gaan wij met het team op kantoor in gesprek. Allereerst de kindergroep: er zijn nieuwe kinderen en dat is voor de collega’s nog uitzoeken wat hun mogelijkheden en niveau zijn. We bespreken de aanpak die ze hebben ingezet en waarom herhaling van de activiteiten zo belangrijk is hierbij. De tijd voor een gesprek is altijd te kort en nu dus ook want de vrijwilligster staat alweer op de stoep. Zij is komt via ‘Projects Abroad’ en geeft 1 x per week bewegings-/ dansactiviteiten aan de clienten van Rafael. We spreken nog wel af dat we Catalin zullen observeren vandaag want er zijn wel een aantal vragen over hem.

Stella, de vrijwilligster, begeleidt de bewegingsactiviteit op een erg leuke manier die de clienten aanspreekt en ze hebben duidelijk plezier. Het zit hem vooral in de eenvoud en het contact!
Ondertussen zijn de anderen in de grote zaal bezig met hun werk en het kaarsen maken. Er is een filmploeg over de vloer want er wordt gefilmd voor een bijeenkomst in Brasov. Tatiana wordt hiervoor geïnterviewd.
Tussen al deze bedrijvigheid observeren we Catalin, bereidt Helma een communicatie-test voor en probeert Martien Teo (een client) de kralen op kleur te laten sorteren. Het lijkt bijna gewoon een dag op ’t Loo ;-) maar dan net even anders!

En na deze dag wandelen we op ons gemak richting ons appartement napratend over wat we gezien hebben. Zelf koken zit er niet in vandaag dus het wordt de pizzeria die we al vaker bezocht hebben. Morgen nog een dag en dan is het alweer weekend. We hoeven ons geen zorgen te maken dat we ons zullen vervelen want het is al aardig vol gepland. Vrijdagavond gaan we met Mihaela Brasov onveilig maken. Zaterdag gaan we wandelen, iets wat we elke uitwisseling al wilden doen maar nog steeds niet uit konden voeren. Gaat nu dus wel gebeuren, samen met Emma naar Holbach wandelen, ± 3½ uur. De weersvoorspellingen zijn goed……
’s Avonds gaan we op stap met Alina in Bran, waar haar vader een optreden heeft. Zondag worden we door Tatiana meegenomen maar waar naar toe is nog de vraag, we laten ons verrassen.

• 11 November 2011 - 11:43

Wim:

Hoi Helma, Martien,

Na hard werken is het goed wandelen! Veel plezier

• 12 November 2011 - 10:08

Merlijn Joep Marian:

Ha Martien/Pap! Leuk om te lezen wat voor bezigheden er daar weer allemaal zijn! Veel succes en wandelze! xxx

• 12 November 2011 - 13:51

Saskia:

Hai Helma en Martien,

Leuk weer te lezen en de fotos te zien waar jullie mee bezig zijn..werk ze, geniet ervan en
    wandel ze natuurlijk ook.
    gr. Saskia en Noni

ps succes met de kou brrr

• 14 November 2011 - 19:39

Mariekske:

En wie had er gewonnen met sjoelen?

Verslag uit: Roemenië, Codlea

dagbesteding in roemenie

24 Juni 2012

weer thuis!

19 Juni 2012

en dan de laatste 2 weken.

11 Juni 2012

Nog.....

05 Juni 2012

Belangrijk bezoek en blije kinderen!

28 Mei 2012

bijna op de helft....
Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009