Het werk gaat weer beginnen! - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu Het werk gaat weer beginnen! - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

Het werk gaat weer beginnen!

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

07 Mei 2012 | Roemenië, Codlea

5 mei 2012
Na de afscheidsborrel van gister toch weer vroeg op. Vandaag gaat het dan eindelijk gebeuren; voor 7 weken ga ik naar Rafael om daar te werken. Ik heb er ontzettend veel zin in maar ik zal blij zijn als het afscheid nemen voorbij is; dat is niet mijn sterkste kant.
De rommel van gister is opgeruimd, mijn koffer is gepakt, de laatste dingen gaan er nog bij en dan kan ik vertrekken. Bij ons mam staat een lunch klaar en samen met Lisanne brengt ons An me naar Eindhoven. Tot mijn grote verbazing komt iedereen daar nog een keer afscheid nemen. Keilief.
Ik word uitgebreid uitgezwaaid, het is toch anders dan een weekje vakantie ;-)

Na zo’n tweeenhalf uur vliegen sta ik in Bucaresti Otopeni. Een ander vliegveld dan ik gewend ben. Mihaela en Sammy staan me op te wachten en samen gaan we in de stad een hapje eten. Tenminste ik eet, zij hebben al gegeten. Dan op naar Codlea, ondertussen ben ik wel gaar en zoals gewoonlijk val ik zonder al te veel problemen in slaap. In Codlea is Marian nog wakker, geeft mijn korte rondleiding door het huis en dan is het tijd voor een kopje thee en een bed. Morgen maar uitpakken en installeren, nu slapen.

6 mei 2012.
En dan word ik wakker in Codlea met een stralende zon en een heerlijke temperatuur. Het lijkt wel zomer. ’t Is hier gewoon 27 graden, ongelooflijk. Ik begin mijn ochtend met een lekker kopje koffie buiten in het zonnetje, wat een genot. Lijkt bijna op vakantie ?!?!
Het huis waar ik de komende weken woon is ruim, netjes en heeft een mooie tuin. Dat gaat vast wel goed komen. Nadat ik alles uitgepakt, de lieve kaartjes en het mooie persoonlijk tijdschrift gelezen heb ga ik de stad in. Het is rustig en bij de supermarkt doe ik mijn inkopen, ’t is wel weer even wennen aan de taal en het geld.

  • 07 Mei 2012 - 13:23

    Martien:

    He die Helma,

    Wat een afscheid zeg heel mooi. En dan 27 graden, helemaal super en die mooie tuin. De druiven zijn al ver uitgelopen zie ik. Beter als het balkonnetje op het pension.
    Ik lees met veel belangstelling hoe je eerste dag is geweest.
    Groeten aan iedereen daar.
    Martien, Cello.

  • 07 Mei 2012 - 21:17

    Mariekske:

    Hi die Helma,
    Vandaag nog lekker kunnen opstarten met een bakkie in de tuin in zomerse sferen maar morgen gaat het dan toch echt beginnen, je klus aldaar! Succes ermee & tot het volgende verslag!
    Greetz Mariekske

  • 08 Mei 2012 - 06:06

    Rina En De Rest:

    Hoi Helma,
    Wat leuk dat je weer naar Roemenie kan. Is toch fantastisch dat je de mogelijkheid hebt om jullie werk daar verder te begeleiden.
    Werk ze, maar vergeet ook niet te genieten van deze 7 weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Codlea

dagbesteding in roemenie

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

weer thuis!

19 Juni 2012

en dan de laatste 2 weken.

11 Juni 2012

Nog.....

05 Juni 2012

Belangrijk bezoek en blije kinderen!

28 Mei 2012

bijna op de helft....
Helma

voorbereidingen voor roemenie. Op 25 mei vertrekken Martien vande Wijst,Ruud den Dekker,Helma Rijkers, Willie Gijsbers namens Cello naar Codlea in Roemenie. Wij gaan daar ons orienteren in een door stichting Rafaelopgezet dagcentrum.Onze opdracht is om dit dagcentrum te ondersteunen met onze kennis en ervaringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Wij gaan diverse centra bezoeken en ook clienten in de thuissituatie om ons een idee te vormen welke ondersteuningsvragen de medewerkers hebben.

Actief sinds 12 Mei 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 59159

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Een goed leven in Codlea

05 Mei 2012 - 23 Juni 2012

dagbesteding in roemenie

Landen bezocht: